Your dedications
Varvadakis Ioannis Κράτα Γερά Θύμιο, κράτα γερά ταξί... Είναι ώρα και συγκυρία δύσκολη... ΣΩΤΗΡΗΣ Καλή επιτυχία

Γενικά

Πετύχαμε την 1η μας ερώτηση στην Βουλή! Ο κος Καραμερος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έκανε ΑΜΕΣΑ πράξη την επιθυμία μας

today26 Μαΐου 2025 1

Φόντο
share close

Κατατίθεται σε λίγο στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση προς τον κύριο Κυρανάκη. Ο κος Καραμέρος ανταποκρίθηκε άμεσα στην βοήθεια που του ζητήσαμε 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών

Θέμα: «Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας οφείλει να συμβάλλει σε μια βιώσιμη λύση για τα ταξί βελτιώνοντας το σύστημα των αστικών οδικών συγκοινωνιών»

Τα επιβατηγά δημοσίας χρήσεως οχήματα – ταξίαποτελούν βασικό στοιχεία του αστικού συστήματος μεταφορών και καλύπτουν καθημερινά κρίσιμες ανάγκες των πολιτών ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις. Ανταποκρίνονται με ταχύτητα και ευελιξία στις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς αδυνατούν να επιτελέσουν τον ρόλο τους, εξαιτίας αραιών δρομολογίων, μικρού αριθμού οχημάτων, μηχανικών βλαβών και συμφόρησης των επιβατών ειδικά σε ώρες αιχμής και σε γραμμές που καλύπτουν τους μεγάλους οδικούς άξονες.

Τα ταξί εξυπηρετούν, επίσης, με μεγαλύτερη ευκολία πολίτες που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, εργαζόμενους και κατοίκους περιοχών με μειωμένη πρόσβαση σε δημόσια συγκοινωνία, ενώ αποτελούν και κρίσιμο κρίκο της τουριστικής εμπειρίας της χώρας. Ταυτόχρονα, οι οδηγοί ταξίλειτουργούν υποστηρικτικά σε περιπτώσεις ανάγκης αποτελώντας έναν διαρκώς παρόν μέσοκοινωνικής εξυπηρέτησης ανταποκρινόμενοι σε έκτακτες καταστάσεις όπως η μεταφορά ασθενών στις δομές υγείας μειώνοντας τον φόρτο των ασθενοφόρων. Η πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει την πολλαπλή συμβολή τους, να εξασφαλίσει θεσμικά και οικονομικά δίκαιες συνθήκες λειτουργίας και να εντάξει τον κλάδο σε έναν σύγχρονο, βιώσιμο σχεδιασμό μεταφορών.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, επεκτείνοντας την πολιτική συγκέντρωσης των κερδών σε λίγους και ισχυρούς λειτουργεί εξυπηρετώντας ενδιάμεσους στον τομέα των μεταφορών, οι οποίοι κατά περιόδους αναπτύσσουν πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και ξεχωριστών τιμολογήσεων, δημιουργώντας οδηγούς ταξί δύο ταχυτήτων. Οι αυτοκινητιστές με δημόσιες παρεμβάσεις τους θέτουν διαρκώς το ζήτημα των υψηλών χρεώσεων που εισπράττουν πλατφόρμες όπως η Uberφαλκιδεύοντας τον ανταγωνισμό και επιβαρύνοντας οικονομικά τους οδηγούς χωρίς ισότητα στην φορολόγηση. Στην ίδια κατεύθυνση, δεν έχει πραγματοποιηθεί καμιά πρόοδος για την διάκριση των μεταφορών που πραγματοποιούν τα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης σε σχέση με τις αστικές μεταφορές που πραγματοποιούν μόνο τα ταξί, ενώ δεν έχει προχωρήσει και η καταγραφή τους και των διαδρομών τους σε ειδικό μητρώο σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν. 4530/2018.

Η επιλογή της τεκμαρτής φορολόγησης με όρους ευρύτερου κοινωνικού αυτοματισμού για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες συμπαρασύρει και τους οδηγούς των ταξί, οι οποίοι καλούνται να ανταπεξέλθουν με «κλειδωμένα» κόμιστρα σε συνθήκες ανόδου του δείκτη τιμών καταναλωτή, ευρισκόμενοι σε ευάλωτη θέση και εξαιτίας της γενικότερης αστάθειας τιμών στην αγορά καυσίμων.

Την ίδια στιγμή, οι οδηγοί ταξί έρχονται αντιμέτωποι με μια πολεμική ρητορική της κυβέρνησης για την χρήση ή μη των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, παρότι το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) έχει αναπτύξει από τον Ιανουάριο του 2025 μια τεκμηριωμένη συγκοινωνιακά και νομικά πρόταση για τη χρήση τους που εξυπηρετεί την οδική ασφάλειασυμβάλλει στην αποσυμφόρηση των μεγάλων οδικών αξόνων που ταλαιπωρεί τους πολίτες της Αττικής καθημερινά και έχει επιτυχημένα ευρωπαϊκά παραδείγματα στο Λονδίνο, τη Μαδρίτη και το Βερολίνο.

Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι η ρύθμιση για τηναποκλειστική ταξινόμηση οχημάτων μηδενικών ρύπων ταξί (ηλεκτροκίνητα) από το 2026 ενδέχεται να δημιουργήσει χάος στις αστικές μεταφορές, καθώς είναι γνωστή η έλλειψη υποδομών για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων είναι μεγάλος των συμβατικών ανεφοδιασμών με ανυπολόγιστες συνέπειες στην βιωσιμότητα των ήδη επιβαρυμένων αστικών συγκοινωνιών για κάποια χρονικά διαστήματα της ημέρας.

Επειδή η οικονομική επιβάρυνση από τις πλατφόρμες μεσαζόντων στις μεταφορές ταξί και την τεκμαρτή φορολόγηση και οι γκρίζες ζώνες στις μεταφορές που διενεργούν τα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσεως πλήττουν τους αυτοκινητιστές ταξί,

Επειδή η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται χωρίς σχέδιο και τις απαιτούμενες υποδομές θέτοντας σε κίνδυνο την βιώσιμη αστική κινητικότητα ιδιαίτερα στην Αττική,

Επειδή το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) έχει διατυπώσει μια συγκεκριμένη πρόταση για την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες με διεθνή παραδείγματα,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Πώς αξιολογεί την πρόταση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) για την κίνηση των οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες ενόψει της ψήφισης νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;
2. Με ποια διαδικασία ελέγχονται οι προσφορές και οι εκπτώσεις κομίστρων στις οποίες προχωρούν οι ψηφιακές πλατφόρμες;
3. Πόσα οχήματα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσεως πραγματοποιούν μεταφορές; Είναι καταχωρημένα σε μητρώο που τηρεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών;
4. Θα επαναξιολογήσει το μέτρο της υποχρεωτικής ταξινόμησης νέων ταξί μηδενικών ρύπων από το 2026; Θα υιοθετήσει την πρόταση του ΣΑΤΑ για υποχρεωτική ταξινόμηση από το 2035;

Οι Ερωτώντες/-ώσες Βουλευτές/-ριες

Καραμέρος Γεώργιος

 

Συντάχθηκε από: special

Rate it